Antigravity aerial yoga fitness

Metoda AY Fly vznikla před pěti lety v New Yorku. Cílem jejího zakladatele Christophera Harrisona bylo vytvořit všestranně rozvíjející a přitom zábavné cvičení ve 3D prostoru.

Kdybychom Vám měli cvičení přiblížit, je to vlastně kombinace jógy, pilates, kalanetiky a gymnastiky s trochou tance a akrobacie. Cvičení využívá vlastní váhy proti zemské gravitaci a odporu elastické závěsné sítě.

S čím Vám může pomoci?

Toto cvičení Vám pomůže zpevnit svaly a zformovat postavu. Zvýší pružnost a obratnost, posílí vazivo a kosti a tím působí proti osteoporóze (viz článek Osteoporóza aneb Chyťte zloděje kostí).

Podporuje krevní oběh a srdeční činnost. Zlepší látkovou výměnu, trávení a činnost střev. Stimuluje hluboké břišní dýchání a práci dýchacích svalů.

Harmonizuje činnost žláz s vnitřní sekrecí a tvorbu hormonů, podpoří produkci endorfinů v mozku, potlačuje únavu, dodává vitální energii, uvolňuje napětí svalové i emocionální.

Při správném vedení jde o vysoce účinný funkční trénink, který na první pohled nevypadá zvláště namáhavě, avšak druhý den ho cítíte pořádně.

Kdy necvičit?

Cvičení není limitováno věkem, tělesnou váhou ani fyzickou zdatností. V obrácených pozicích dochází k prospěšnému uvolnění páteřních struktur a právě tyto polohy jsou problematické pro lidi s vysokým krevním tlakem či jiným kardiovaskulárním onemocněním a se zvýšeným nitroočním tlakem. Pro tyto lidi není cvičení vhodné stejně tak jako pro těhotné ženy.

Toto cvičení také není vhodné pro ty, kteří mají voperované kloubní náhrady (kyčelní či ramenní), závažná poškození kloubů a páteře, vážná interní onemocnění, břišní kýlu a samozřejmě virová či akutní onemocnění, ale také není vhodné cvičit v den, kdy jste podstoupili injekční aplikaci botoxu.

Naopak při nervosvalových dysbalancích, zkrácení či přetížení určitých svalů či špatném držení těla ("kulatá" záda, skolióza, hyperlodóza ...) se toto cvičení doporučuje.

Jako ale při jiných cvičeních, i tady doporučujeme konzultovat vhodnost cvičení se svým lékařem.

Rady a tipy ...

Cvičení probíhá v silně nařasené hustší houpací síti - hamaku, která unese až 500 kg. Z jedné strany je elastická, takže v napnutém stavu slouží jako opěrná tyč, ale součastně je možné si do ní lehnout, popř. si ji omotat kolem těla a zavěsit se hlavou dolů.

Síť se může rozvinout a rozprostřít tak, že se do ní pohodlně uloží i dvoumetrový člověk. Ke konstrukci zapuštěné do stropu je navázána horolezeckými uzly a navíc jištěna hliníkovými karabinami.

Protože se jedná o pohyb v síti, nedoporučuje se volné (až plandavé) oblečení. Vhodné je naopak úzké elastické oblečení "na tělo" s dlouhým rukávem. Ten je vhodný i proto, že stírá pot.

Pro tento sport boty nepotřebujete, ale pro lepší stabilitu ve stoji na podložce můžete zvolit kotníkové protiskluzové ponožky.

Pokud máte delší vlasy, určitě je svažte do culíku nebo jiného pevného uzlu. Při cvičení nejsou povoleny hodinky, prstýnky, dlouhé či výrazné náušnice, řetízky apod. (nic, o co by jste se mohli poranit).

Ať už cvičíte proto, že chcete být v kondici nebo je to součást Vašeho hubnoucího plánu, je vždy důležité, aby Váš stravovací plán splňoval všechny důležité nároky, které tělo v tomto období má, abyste co nejefektivněji dosáhli svých cílů.

Požádejte svého poradce o svůj Stravovací plán jako součást cvičebního programu