Hubnutí bez bílkovin = jo-jo efekt

Pro naše tělo jsou bílkoviny. Jsou tvořené 23 aminokyselinami, ze kterých 8 tělo nedokáže samo vyrobit. Musí je dostat ve stravě. Bílkoviny jsou rostlinného a živočišného původu. bílkoviny

V porovnání se sacharidy či tuky dávají bílkoviny mozku mnohem silnější signál k uspokojení hladu. Zatímco mechanizmus této aktivity je stále neznámý, odhaduje se, že buď jednoduché aminokyseliny nebo malé peptidy vstoupí do mozku, aby vyvolaly správný efekt, ale také byly vyvinuty teorie, že několik aminokyselin ovlivní kontrolní mechanizmy hladu.

Na udržování tělesné hmotnosti po váhovém úbytku má příjem dostatečného množství bílkovin ve stravě zásadní vliv.

Pokud nemáte v průběhu redukce váhy dostatek bílkovin, bude pro Vás těžké si v budoucnu váhu udržet. Tělo si totiž odebíralo bílkoviny z vlastních svalů, což zpomalilo metabolismus.

Rostlinné nebo živočišné?

Živočišné bílkoviny jsou vysoce náročné na energii při zpracování a vzniká z nich mnoho odpadu. Navíc obsahují i mnoho tuků. Například s každým gramem bílkovin v masných výrobcích sníte 1,2 g tuku.

Rostlinné bílkoviny jsou téměř bez tuků a tělo s nimi dostane i hodně vitamínů, minerálů a vlákniny.

Pokud se ve Vašem jídelníčku nachází hodně živočišných bílkovin, Váš trávící systém je přetížený a brzy se ohlásí poruchou funkce. Prvním příznakem může být řídká stolice nebo výrazný problém se zácpou.

Velmi mnoho živočišných bílkovin ve stravě způsobuje nedostatek vápníku, hořčíku, zinku, vyčerpává zásobu B vitamínů. Současně vzniká látka amyloid, která se ukládá ve tkanivu a vede k degeneraci tkaniv.

Velmi mnoho živočišných bílkovin ve stravě vede ke vzniku žlučníkových a ledvinových kamenů a k odvápňování kostí.

Nejzdravějším zdrojem bílkovin pro člověka jsou semena rostlin, luštěniny, obilniny, ořechy, ryby a maso malých zvířat.

Kolik bílkovin denně potřebuji?

bílkoviny

Každý z nás potřebuje denně jiné množství bílkovin.

Pokud snížíte dávku jídla, tělo zpomalí metabolismus a trpí nedostatkem energie. Člověk pak potřebuje pevnou vůli, aby tuto dietu dlouhodobě vydržel.

Snížením jídla snížíme i příjem nenasycených mastných kyselin, které jsou důležité pro pružnost spojového tkaniva a pokožky, a tím dochází k tomu, že svalstvo a pokožka jsou povislé.

V rámci zpracování dietního jídelníčku na míru získá každý náš klient i zpracovanou Nutriční a energetickou bilanci. Kromě mnohých jiných důležitých údajů je zde i přesné množství bílkovin, které by měl každý den v jídelníčku mít, aby si nejen efektivně upravil váhu, ale do budoucna bez problémů udržel.

Více informací najdete v odkaze: Můj dietní plán