Brusinky - červené bobule pro zdraví

Podle řady výzkumů uveřejněných v prestižních vědeckých časopisech se brusinky Cranberries řadí mezi ovoce s největšími antioxidačními schopnostmi.

Stále se ještě prokazuje jejich všestranný blahodárný účinek na zdraví. Navíc nám chutnají, proto vůbec není těžké spojit příjemné s užitečným. brusinky

Výzkumy ukázaly, že proantokyanidy obsažené v amerických brusinkách zamezují bakteriím v usazování na stěnách močových cest, čím předchází opakovaným infekcím a jejich léčbě.

Podle nedávné klinické studie, jež proběhla v pekingu, představuje vhodnou prevenci i žaludečních potíží pití jedné sklenice nápoje z brusinkové šťávy dvakrát denně.

Vědci z Lavalovy univerzity v kanadském Quebeku zjistili, že účinné antioxidanty obsažené v brusinkách mají za následek nárůst "dobrého" cholesterolu HDL v průměru o 8%.

Proti čemu všemu?

Jak už jsme zmínili, asi nejznámější příznivé účinky mají brusinky na onemocnění močových cest, které postihuje hlavně ženy. Díky účinkům brusinek jsou bakterie snadněji odplavovány společně s močí a infekce nemá šanci propuknout.

Ale mohou pomoci i těm, které trápí různé žaludeční problémy - záněty, žaludeční vředy apod. Látky obsažené v amerických brusinkách zpevňují a chrání žaludeční sliznici a tím zamezují bakteriím Helicobacter pylori ji poškozovat.

Cranberries mají mnoho pozitivních účinků na srdce a cévy. Plody obsahují značné množství flavonoidů a polyfenolů, jež působí preventivně na vznik aterosklerózy, hlavní příčiny srdečních onemocnění.

Pozitivně ovlivňují hladinu cholesterolu, zamezují enzymům ve zužování tepen a podporují krevní oběh.

Americké brusinky v kuchyni

Sušené brusinky se výborně hodí do koláčů a dalšího sladkého pečiva. Svou mírně natrpklou chutí dodají pečeným delikatesám nevšední šmrnc. Využít je můžete také jako chuťovku během dne.

brusinky

Čerstvé brusinky výborně ladí s masem a vyjímají se v omáčkách. V obchodech je najdete od října do ledna Jejich sezonnost přelstíte skladováním v mrazáku, kde vydrží až rok.

S brusinkovým džusem lze namíchat především vynikající koktejly. Vykouzlíte z nich ale i horké drinky, které Vás zahřejí během zimních dní.

A samozřejmě je můžete zakoupit ve formě již zpracované - jako džem, omáčky apod.

Další zajímavé informace o vitamínech najdete také v článku Nejdůležitější vitamíny a Jaké živiny jsou důležité pro ženy

Přemýšlíte, jak se stravovat a dodat tělu každý den důležité živiny? Nevíte, jak si sestavit jídelníček, který Vám pomůže zbavit se zažívacích problémů, únavy či kil navíc? Naši poradci Vám pomohou sestavit si jídelníček přímo na míru. Více na: Můj zdravý jídelníček