Chci cvičit doma

Pokud chcete cvičit doma, ať už pro radost nebo pro to, abyste shodilo nějaké to kilo navíc, je důležité vyhnout se základním chybám, které by Vašemu tělu mohly spíš ublížit.

Pojďme se podívat, jakým chybám se doma vyhnout ...


Čemu se na začátku vyhnout?

Na cvičení doma pochopitelně potřebujete prostor. Metodici říkají, že cvičební zařízení by mělo zabírat jen třetinu naplánovaného místa, zbývající dvě potřebujeme, abychom kolem sebe nic nerozbili a mohli se protáhnout.

Pozor - cvičení vedle bazénu nebo sauny je naprosto nevhodné, protože zvýšená vlhkost zatěžuje organismus.

Prostor, kde budete cvičit, by měl být dobře větratelný a nejlépe prosvícený sluncem. To působí jako naprosto přirozený antibakteriální prostředek.

Dostatek kyslíku je nezbytností, stejně jako minimum prachu.

Když už máme místo, můžeme si zvolit, jaké cvičební nářadí si pořídíme. I do minimálního prostoru se nám vejde to nejnutnější - karimatka, činky, gymnastický míč, posilovací kleště, různé expandéry, silič dlaní, balanční podložka, hrazda do dveří a třeba i žebřiny.

S čím a jak cvičit?

Žebřiny

Nebo také ribstole jsou nejvíce populární v klasickém dřevěném provedení, protože se budou hodit prakticky do jakéhokoli interiéru.

Toto levné a jednoduché náčiní zvládne potrápit celé tělo a přitom třeba činky můžeme zvolit ve všech možných variantách.

Na žebřinách si prý udržovala štíhlou postavu i sličná císařovna Sissi a hodí se jak k protažení, tak k posilování především břišních svalů.

Gumový silič neboli expandér

Je také univerzální. Můžeme ho mít schovaný třeba v šuplíku nočního stolku.

Činky

Mohou mít danou hmotnost nebo na ně lze přikládat různou zátěž. Oblíbené jsou plastové, do nichž postupně přiléváme vodu, protože přelévaná tekutina zajímavě proměňuje těžiště zátěže, navíc při nechtěném pádu nepoškodí podlahu.

Balanční podložky

Existují v mnoha variantách a jejich úkolem je pomoci posílit svaly, které běžně nepracují, ale pomáhají nám držet tělo vzpřímeně, udržovat rovnováhu a jsou důležité pro koordinaci složitějších pohybů.

Gymball

Je populární velký gymnastický míč, který si pořizujeme podle svých proporcí (průměr by měl odpovídat o něco méně než polovině vzdálenosti špiček prstů při rozpažení, zohlednit musíte také svoji hmotnost).

Další zajímavé informace o cvičení a pohybu najdete také v článku Cvičení při nadváze má svá pravidla, Jaké cvičení je pro mě vhodné nebo H.E.A.T. aneb Kondice na čtyři

Ať už cvičíte proto, že chcete být v kondici nebo je to součást Vašeho hubnoucího plánu, je vždy důležité, aby Váš stravovací plán splňoval všechny důležité nároky, které tělo v tomto období má, abyste co nejefektivněji dosáhli svých cílů.

Požádejte svého poradce o svůj Stravovací plán jako součást cvičebního programu