Není hubnutí jako hubnutí

Mnoho z nás hledá denně způsob, jak zhubnout opravdu trvale a s viditelnými výsledky. Všude se můžete dočíst spoustu "zaručených" rad a tipů, jak si váhu upravit, ale pokud se chcete zároveň cítit dobře, nemít hlad a chutě, měli by jste se hlavně zamyslet nad složením své stravy.

Tím nemyslíme, že máte jíst jen "zdravé a dietní" potraviny! Máme tím na mysli jíst kontrolovaně.



"Zázračné hubnutí"? Ne, děkuji!

Proč Vám nechceme vnucovat žádné zázračné hubnutí? Protože všechny "zázračné" kúry, které byly do nebe vychvalovány, se nakonec vždy ukázaly jako naprosto nesmyslné.

Dosáhnout snížení váhy však není žádný problém.

Základem je upravit si jídelníček tak, aby mezi sacharidy, tuky a bílkovinami byla určitá rovnováha.

Podle pravidel mají o něco víc než polovinu stravy tvořit sacharidy (cca 55%), podíl tuku by měl činit 30% a zbytek by měly tvořit bílkoviny.

Chcete zjistit, jaké hodnoty by měl splňovat Váš jídelníček? Rádi Vám pomůžeme. Naši poradci Vám zdarma a nezávazně zpracují Analýzu Vaší postavy a navrhnou optimální stravovací režim: Můj stravovací plán

Nebezpečí hubnutí pomocí jednostranných diet

Většina jednostranných diet (určitě je znáte: "Žádné sacharidy" nebo "Bílkovinami ke štíhlosti" apod.) končí jo-jo efektem.

To je ale ještě ta lepší varianta. Většina takových dobrodružství s nedostatečnou výživou může skončit mnohem hůř.

Lidské tělo si klade právě v oblasti výživy určité požadavky. A pokud nedostane co potřebuje, vypoví službu.

Podívejme se na lidskou stravu jako na mozaiku. Chybí-li v ní jediný kamínek, není tato mozaika kompletní. Proto by měl být náš jídelníček sestaven tak, aby obsahoval přesné množství mikroživin a makroživin každý den.

Chcete si sestavit redukční program, který bude odpovídat nejen Vašemu cíli, ale hlavně se budete cítit dobře? Poraďte se s odborníkem na hubnutí zcela zdarma!

Bez tloušťky to také jde!

Když jsme si řekli, co by měl jídelníček obsahovat, podívejme se na důležité makroživiny podrobněji.

Sacharidy

Nejdůležitějšími sacharidy jsou škroby. Jeho hlavními dodavateli jsou obilné produkty a brambory. Čerstvé ovoce a zelenina se pak zdravým způsobem starají o rychlou dodávku energie.

Každý člověk by měl denně sníst čtyři gramy sacharidů na kilogram tělesné váhy. Kdo konzumuje příliš mnoho sacharidů, zákonitě tloustne.

Bílkoviny

Bílkoviny stavějí tělo, dodávají energii a hrají životně důležitou úlohu jako enzymy (látky, které v organismu spouštějí nebo urychlují nezbytné procesy).

Nejhodnotnějším zdrojem bílkovin živočišného původu je mléko a maso.

Bílkoviny rostlinného původu jsou pro tělo lépe stravitelné a využitelné, proto bychom je měly zařazovat častěji. Patří sem sója, ořechy, ovesné vločky a luštěniny.

Tuky

Tuky mohou fungovat jako odtučňovací prostředek!

Tuky totiž nehrají jen úlohu zdroje energie. Jisté složky tuků, kterým říkáme "esenciální mastné kyseliny", nemůže organismus sám vyrobit, ale přitom jsou pro lidské tělo naléhavě potřebné.

Jelikož se tuky odbourávají pomaleji než například sacharidy, doporučuje se krýt potřebu tuků spíše při snídani a obědě. Kdo jí tučná jídla večer, vystavuje se nebezpečí, že bude špatně spát a samozřejmě i přibírat na váze.

Chcete zjistit, jaké hodnoty by měl splňovat Váš jídelníček? Rádi Vám pomůžeme. Naši poradci Vám navrhnou a zpracují optimální stravovací režim: Můj stravovací plán