Zima bez rýmy a kašle

Všichni víme, že citrusy obsahují látky povzbuzující imunitu, jako vitamín C a zinek. Ale je toho mnohem více, co spojuje imunitní systém a přijímanou potravu.

Čaj nachlazení

Jestliže tento článek čtete nad šálkem čaje, vězte, že právě tím utužujete organismus. Čaj obsahuje látku, která umí donutit imunitní buňky v těle k pětkrát větší činnosti. Tyto látky jsou hlavně v černém, zeleném a bílém čaji. Pijte pět šálků denně.

Houby

Houby obsahují vitamín D, který dokáže povzbudit imunitu. Navíc obsahují životně důležité polysacharidy. Ty zvyšují počet buněk, které jsou přirozeným zabijákem bacilů, a to až o 50%!

Představíme Vám několik potravin, které podpoří obranyschopnost organismu jen tím, že je konzumujeme.

A co potraviny?

Cereálie

Jsou jedním z potravinových zdrojů s nejvyšším obsahem obranné látky beta-glukan, což je polysacharid schopný podporovat obranné reakce organismu proti bakteriálním a parazitárním chorobám.

Mandle

Hrst mandlí ve slupce denně fantasticky povzbudí imunitní systém, protože podporuje činnost probiotických bakterií žijících v našich střevech. Rozkoušeme-li každou hrstičku oříšků pořádně, na pastu, dostane se nám do organismu mnohem více nenasycených mastných kyselin.

Chilli

Pálivá složka chilli, kapsaicin, nerozpálí pouze chuťové buňky, ale nasytí zdravím i náš imunitní systém. Konzumenti chilli produkují více lymfocytů, což jsou buňky představující hlavní roli ve hře o náš imunitní systém. Pojídači chilli mají v sobě navíc více protilátek na potenciální bakterie.

Červené maso

Červené maso je dobrý zdrojem železa, bez kterého by imunitní systém rozhodně nefungoval dobře. Výhodou je, že tělo si umí železo uložit do zásoby, takže nám stačí dvě porce masa týdně.

Šťáva z granátového jablka imunita

První fronta imunitní obrany jsou hlenové membrány v ústech a nose, které brání bacilům vniknout do organismu. To dokáže kromě brambor a mrkve i džus z granátového jablka. Látky v něm obsažené (polyfenoly) zabijí každou bakterii způsobující nachlazení. Denně stačí dvě deci této šťávy.

Abyste se celou zimu cítili fit a byli zdraví, je důležité dodat tělu všechny mikroživiny i makroživiny, které jsou důležité pro správnou funkci celého těla.

Co by měl obsahovat právě Váš jídelníček? Kolik vitamínů a minerálů, kolik kalorií ..., aby bylo tělo v rovnováze? Naši poradci Vám vždy pomohou: Můj zdravý jídelníček