Jak snížit cholesterol

Pokud jste se právě dozvěděli, že byste měli snížit hladinu svého cholesterolu, jaký bude Váš další krok?

Následující rady by Vám mohly napovědět ...



Vybírejte správné oleje

Fytosteroly, které se ukrývají například v kukuřičném nebo sojovém oleji, dokáží blokovat vstřebávání cholesterolu a tím snižují riziko kardiovaskulárních nemocí. Používejte olivový nebo řepkový s vysokým obsahem nenasycených mastných kyselin.

Tučné ryby jako losos nebo treska obsahují omega-3 mastné kyseliny. Ty snižují hladinu krevních tuků triglyceridů a LDL cholesterolu a zvyšují hladinu HDL cholesterolu (toho "dobrého"). Pro snížení cholesterolu se doporučuje konzumovat porci ryby 2-3x týdně.

Podle výzkumu provedeného v Kalifornii látky obsažené v ořeších snižují hladinu LDL cholesterolu a triglyceridů. Nejezte jich však více než hrst denně - jsou hodně kalorické.

Pozor na "michelinku"

Pánové, roste Vám bříško? Máte vyšší tlak? A víte, že tak zvyšujete riziko kardiovaskulárních nemocí na maximum? Rychle začněte s centimetry navíc okolo pasu něco dělat - předejdete tak infarktu.

Jak se zbavit tuku na břiše si můžete přečíst v článku Pryč s tukovým polštářem

Hýbejte se!

Výsledky výzkumu s 8000 dobrovolníků provedeného na Severokalinské univerzitě v USA ukázaly, že při pravidelné pohybové aktivitě prováděné několikrát týdně po dobu 30 minut se mužům snížila hladila LDL choleterolu.

Méně stresu

Ostré tempo dnešní doby spojené se stresem zvyšuje hladinu cholesterolu. Vědci z Oregonské univerzity sledovali dobrovolníky, kteří stres vyrovnávali meditacemi, jógou nebo obyčejným smíchem a zachovávali přitom pravidla dobré životosprávy.

Měli v krvi podstatně nižší hladinu LDL cholesterolu.

A co jídelníček?

Zelený čaj
Efektivně snižuje hladinu LDL cholesterolu a triglyceridů a zvyšuje hladinu toho "dobrého". Potvrdila to studie Floridské a Harvardovy univerzity.

Sklenka červeného vína

Popíjení červeného vína v rozumné míře dokáže zvýšit hladinu "dobrého" cholesterolu a snížit hladinu toho "špatného".

Další zajímavé informace najdete také v článku Ateroskleróza a Tichý nepřítel cholesterol

Potřebujete si upravit hladinu cholesterolu, ale nevíte, jak si svůj jídelníček správně sestavit, aby splňoval zdravotní kritéria, ale zároveň obsahoval chutná jídla?

Ukážeme Vám, že i jídelníček zaměřený na snížení cholesterolu (nebo zároveň i snížení Vaší váhy) může být jednoduchý, zdravý, ale zároveň obsahovat zajímavá a chutná jídla.

Více na: Můj stravovací plán