Jak zhubnout 5 kg i více

Je úplně jedno, jestli chcete zhubnout 5 kg, 10 kg, 15 kg nebo i více než 20 kg.

Klíčové ale je, abyste si pak svou novou váhu a štíhlou postavu dokázali bez problémů udržet. Pojďme si tedy říct rady a tipy, které Vám pomohou nejen shodit nadbytečná kila, ale navíc bez jo-jo efektu ...



Jak má vypadat zdravý jídelníček?

Jídelníček je třeba sestavit podle toho, jakou energetickou hodnotu má splňovat - ta závisí na individuální potřebě v závislosti na způsobu života a pohybové aktivitě. Pokud tuto svoji individuální hodnotu neznáte, kontaktujte naše poradce, který Vám v rámci Nutriční a energetické bilance tuto hodnotu spočítá.

Jídelníček musí vždy obsahovat všechny potřebné živiny - bílkoviny, tuky i sacharidy.

Správný jídelníček je pestrý a jednotlivá jídla se neopakují často.

Vhodný návodem pro skladbu jídelníčku je potravinová pyramida, znázorňující jednotlivé potraviny ve vzájemném poměru vhodném pro každodenní konzumaci.

Nejčastější dotazy ...

Co musím vynechat?

Energeticky bohaté potraviny a pokrmy - tučné nebo potraviny obsahující kombinaci tuku a cukru, smažené, fritované, smetanové omáčky.

Mohu večeřet?

Rozložení stravy v průběhu dne je velmi důležité! Mezi jídly by neměly být delší intervaly než 3-4 hodiny. Poslední jídlo dne je vhodné sníst 3-4 hodiny před ulehnutím. Večeřet je tedy třeba.

Tuky jíst nebudu!

Vynechat tuky nelze, ale je třeba vybírat takové, které mají nízký obsah energie a potřebné nenasycené mastné kyseliny. K přípravě stravy i k mazání je vhodné používat tuky rostlinné, živočišné jsou totiž v dostatečné míře obsaženy v živočišných potravinách.

Co mám jíst, když mám na něco chuť?

Mezi jídly je možné konzumovat samostatnou zeleninu či ovoce - několik soust, jeden kus a podobně.

Mám vynechat snídani?

Více než polovinu z celkového příjmu energie je vhodné konzumovat v první polovině dne (do oběda včetně). Dlouhé intervaly mezi jídly vyvolávají jednak pocit hladu a jednak motivují organismus k ukládání energie do zásoby.

Pokud jste pevně rozhodnuti zatočit s nadbytečnými kily jednou pro vždy, ale nevíte, jak začít, poraďte se s odborníkem na hubnutí zcela zdarma!

Rady a tipy ...

Kolik a čeho mám vypít?

Zásadní je průběžná (ne nárazová) celodennní konzumace dostatečného množství tekutin. Množství je velmi individuální záležitost a naši poradci Vám pomohou stanovit optimální množství.

V práci nemám možnost jíst zdravě!

Pokud se stravujete v jídelně či restauraci, máte možnost vybrat si z nabídky nejméně problematickou variantu a sníst jí tolik, kolik je pro Vás přiměřené. Pokud to není možné, připravte si jídlo doma a do práce si ho přineste.

Nemůžu být bez ...

Pochopitelně, že dlouhodobé odpírání čehokoliv, co je Vám zvlášť milé, vede ke vzniku "abstinenčních" příznaků (ať už se jedná o čokoládu, sladké, klobásky apod.). Jde-li o skutečně nutkavou potřebu, učiňte si z ní pozitivní zážitek a vědomě si tuto potravinu zahrňte do své konzumace - pochopitelně v přiměřeném, tedy malém, množství a jen občas.

Nemohu hubnout! Musím vařit rodině a nebudu si vařit zvlášť!

Ale to po Vás nikdo nechce! Pro své blízké chcete přeci to nejlepší a přejete jim dlouhé zdraví. Pak jim jistě připravujete pokrmy odpovídající pravidlům zdravého životného stylu?!

Další zajímavé tipy a rady i nejčastější dietní chyby najdete v článku Sedm nejčastějších dietních chyb.

Toužíte po štíhlé postavě, ale ikdyž jste vyzkoušeli všechny "zaručené diety", stále bojujete s kily navíc? Požádejte o pomoc naše poradce, kteří Vám pomohou sestavit plán podle Vašich představ. Více na Můj dietní plán