Jídelníček na hubnutí

Jestliže jste byli celý život v dodržování různých diet neúspěšní, tentokrát úspěch mít budete.

Připravili jsme pro Vás jídelníček na hubnutí včetně zajímavých rad a tipů, zdravých a chutných receptů a navíc se můžete dozvědět o cvicích, které Vám proštíhlí a zpevní postavu!



Sestavený jídelníček na hubnutí

Připravili jsme pro Vás ke stažení několik jídelníčků na celý týden. U každého jídelníčku máte pro inspiraci uveden i dietní recept.

Jídelníček na hubnutí zdarma I.

Jídelníček na hubnutí zdarma II.

Jídelníček na hubnutí zdarma III.

Jídelníček na hubnutí zdarma IV.

Nebo se inspirujte našimi zdravými, dietními a přesto chutnými recepty:

Recepty v rámci redukčního plánu I.

Recepty v rámci redukčního plánu II.

Pravidlo "80:20"

Správně sestavený jídelníček není trest, ale životní styl. Hlavní rozdíl je v tom, že je to způsob stravování a ne dieta!

Pravidlo "80:20" - když se 80% času stravujete správně, nezáleží na tom, co jíte po zbývajících 20%.

Takže není třeba se trápit kvůli svým nejmilejším lahůdkám - můžete si je občas dát a rozhodně není žádoucí si je odříkat tak dlouho, až Vás přemůže neodolatelná touha.

Vzpomeňte si na pravidlo "80:20" a to Vám pomůže udržet si nadhled a nepropadat extrémům.

Několik nepravdivých mýtů o jídle

Neexistuje jídlo, které by vyvolávalo hubnutí.

Zadržování vody je prý u některých lidí důvodem k přivývání na váze. Existují potraviny, které tento problém zvyšují. Ale jde jen o nepatrný výkyv na váze. Dlouhodobé přibývání není důsledkem vody, ale tuku.

Mnoho lidí si myslí, že počáteční ztráta na váze při dietě je způsobena hlavně úbytkem vody v těle. Je to pravda, ale jen když hubnete pomocí hladovky. Při správně sestaveném jídelníčku ztrácíte jen tuky.

Jako hodnoty musí můj jídelníček na hubnutí splňovat?

1. OPTIMÁLNÍ ENERGETICKÝ PŘÍJEM - tzn. kolik kalorií (kilojoulů) má můj jídelníček obsahovat. Protože jsme každý jiný, je i množství kalorií u každého z nás individuální. Nikdy se proto nesnažte zhubnout podle průměrných hodnot zveřejňovaných na internetu či v časopisech (např. 4000 kJ, 5000 kJ apod.)

2. BÍLKOVINY - jsou pro tělo nezbytné a v rámci jídelníčku na hubnutí nepostradatelné. Bez nich totiž ztrácíte svalovinu a žádné tuky! Ale pozor - i jejich množství musí odpovídat potřebám Vašeho těla a Vašemu cíli, takže žádné průměry!

3. TUKY - bez nich hubnutí nejde. Samozřejmě to musí ale být ty správné tuky a ve správném množství. Proto se nikdy při hubnutí nesnažte tuky zcela vyřadit.

4. SACHARIDY - často se stává, že lidé sacharidy z jídelníčku vyřazují. To má za následek palčivé chutě (hlavně na sladké) a zvýšenou únavu a podrážděnost. I tady platí sacharidy ano, ale ve správném složení i množství.

5. MIKROŽIVINY - snažte se, aby Váš jídelníček byl vždy vyvážený a dostatečně pestrý. Vyvarujte se opakování stejných či podobných jídel. Existují tisíce chutných a zároveň dietních receptů. Zkuste experimentovat ...

Ikdyž se zdá, že je vše složité, ukážeme Vám, že i jídelníček zaměřený na hubnutí může být jednoduchý a zábavný, ale zároveň sestaven ze zdravých, chutných a jednoduchých jídel.

Více na: Jídelníček na hubnutí