Zhubněte kondičním cvičením

Kondici může trénovat každý, dokonce i většina nemocných. Těm navíc může cvičení výrazně ulevit nebo pomoci při léčbě.

Pravidelný pohyb je totiž vhodný naprosto pro každého - pro kardiaky, diabetiky, parkinsoniky, ženy po menopauze, ale i pro lidi, které dlouhodobě trápí bolesti zad.

Sport jim pomůže nejen k lepší kondici, ale zlepší i jejich psychický stav.

Pro ženy po menopauze ...

Cvičení pro ženy po menopauze zahrnuje vedle části kondiční a posilovací i cvičení rozvíjející jemnou motoriku, což je v tomto období velmi důležité.

Pro ženy ve vyšším věku je vhodný například i aquaaerobik. Ženy při něm nejen posilují, ale díky tomu, že je voda nadnáší, si mohou dovolit i fyzicky náročnější cvičení, které by třeba na suchu nezvládly.

Více o problematice klimakteria a menopauzy najdete v článcích Hubnutí po čtyřicítce I. , Hubnutí po čtyřicítce II. a Hubnutí po čtyřicítce III.

Diabetici: pozor na hypoglykemii

O vhodné aktivitě při tomto onemocnění by se měl pacient vždy poradit s lékařem.

Mezi doporučené formy fyzické zátěže patří chůze různé intenzity, například pravidelné hodinové až dvouhodinové procházky v délce pěti až deseti kilometrů denně, vhodná je jízda na kole, plavání, kondiční aerobní cvičení, u zdatnějších pak vytrvalostní běh.

Více o diabetu a zdravotním režimu při tomto onemocnění najdete v článku článku Dieta pro diabetiky

Kardiaci: srdce potřebuje zátěž

Po operaci srdce většinou pohybová aktivita probíhá pod dohledem rehabilitačního pracovníka.

Skládá se ze skupinových cvičení, tréninku na rotopedu a vycházek za kontroly tepové frrekvence a krevního tlaku.

Pro domácí cvičení je důležití konzultace s lékařem, který stanoví tréninkovou tepovou frekvenci.

Parkinsonici aneb Cvičení jako druhá přirozenost

Pacienti s tímto onemocněním mají problémy i s chůzí. Nemocný by tak měl začít s pohybovou léčbou už ve chvíli, kdy je potvrzena diagnóza, tedy v době, kdy se nemoc ještě tak zle neprojevuje.

Cvičit je nutné denně, protože jakýkoli výpadek je na stavu nemocného okamžitě znát.

Začít s cvičením je nutné ihned po probuzení na lůžku. Jde o soubor jednoduchých cviků na rozhýbání a protažení, zejména rukou a nohou.

Kondiční cvičení při bolestech zad

Jedinou prevencí bolesti zad je naučit se správným pohybovým návykům a zařadit do svého života pravidelné cvičení rehabilitačního typu.

Problém je v tom, že většina lidí, které trápí bolesti zad, doma necvičí nebo se omezi jen na protahovací cviky.

Ideálním cvičením jsou kurzy pilates, jógy ve všech možnostech, chůze, nordic walking (více v článku Nordic walking "Severská chůze"), tanec, tai-či nebo zdravotní cvičení

 

 

Ať už cvičíte proto, že chcete být v kondici nebo je to součást Vašeho hubnoucího plánu, je vždy důležité, aby Váš stravovací plán splňoval všechny důležité nároky, které tělo v tomto období má, abyste co nejefektivněji dosáhli svých cílů. Požádejte svého poradce o svůj Stravovací plán jako součást cvičebního programu

Dietní jídelníček na míru

Kompletní individuální stravovací plán od výživových poradců do 24 hodin. Zhubněte bez jo-jo efektu až 5 kg měsíčně!

Žádné doplňky stravy, jídelníček jen za použití běžných potravin.

Více na: Můj dietní plán

ZDARMA

emailový kurz zdravého hubnutí

e-book ke stažení zdarma

kalorické tabulky zdarma

Více na: Zdarma pro Vás

Analýza Vašeho jídelníčku

Myslíte si, že je Váš jídelníček nutričně i kaloricky vyvážený a přesto stále bojujete s kily navíc? Zjistěte, kde děláte chybu a získejte navíc užitečné rady a tipy!

Více na: Proč nehubnu?

Tipy a triky pro krásu

Jak se správně nalíčit? Jaký styling je vhodný pro můj typ vlasů? Jaké moderní techniky mi pomohou?

Více na: Jak být krásná

Online poradna

Nejčastější dotazy klientů nebo zaslat anonymně dotaz

Více zde

Pro skeptiky - Naši klienti

Přečtěte si nejen příběhy našich klientů + navíc ...

Více: Proč výmluvy nefungují