Krční páteř jako zdroj problémů

krční páteř

Každá bolest krční páteře je důsledkem našeho špatného životního stylu, nedobrých zlozvyků a přetěžování.

Krční páteř obsahuje sedm obratlů, na které jsou kladeny poměrně extrémní nároky. Tento úsek páteře totiž nese ne zrovna malou tíži celé lebky (hlava dospělého člověka váží 4-6 kg) a umožňuje její pohyb ve všech směrech.

Proto těchto sedm obratlů bývá značně zatíženo již ze své podstaty a v případě nepříznivých vlivů snadno dochází k přetížení, čímž dostanou "zelenou" bolesti, blokády a podobné nepříjemné záležitosti.

Jaký je Váš životní styl?

Sportujete? Převážně sedíte za pracovním stolem nebo máte jinou jednotvárnou práci?

Pokud převážně sedíte, pracujte maximálně 45-50 minut a pak se protáhněte, udělejte si přestávku, projděte se ...

Také je důležité být vždy čelem k tomu, co právě děláme. Tedy například monitor v optické ose před námi a ne do strany, jak je v kancelářích zcela běžné.

Všechny nepřirozené pozice blokují páteř, výsledkem je přetížení určitých svalových skupin, které vede k pocitu napětí ve svalech a bolesti. krční páteř

Určitá část bolestí krční páteře (20-25%) nesouvisí ani s pracovním prostřením ani se způsobem života. Problémy vznikají přímo v páteři v důsledku úrazů, například při sportu.

Dnešní doba vede k tomu, že téměř všichni žijí ve stresovém prostředí s vidinou neodkladných termínů a neumí si - a mnohdy ani nemohou - vyčlenit čas na odpočinek a relaxaci.

Z toho vyplývá, že v momentě, kdy se snaží kompenzovat pracovní vypětí sportem, netrénované tělo jednoduše neunese zátěž, dojde k přetížení organismu nebo jednotlivých partií a protest těla se vyjádří úrazem.

V jakém stavu je Vaše duše?

krční páteř

Stálé vypětí, nekvalitní spánek a nedostatek relaxace vede k tomu, že se nacházíme v neustálé stresové vnitřní konfiguraci, která vede ke zvýšenému napětí ve svalech i v okamžiku odpočinku, ve spánku, při každodenní činnosti - jednoduše se uvolnit ani neumíme.

Svalové napětí nakonec postupně vyčerpá rezervy a potíže s páteří se objeví stejně jako kdybychom svaly přetěžovali prací nebo nevhodnou činností, ikdyž tomu tak ve skutečnosti není.

Proto je důležité odpočívat. Relaxovat můžete jakoukoli činností, která Vám přináší radost. Protáhněte se, uvolněte, zacvičte si, projděte se, Vaše páteř to ocení, aniž si to v tuto chvíli uvědomíte.

Výsledek přinese až čas.

Dietní jídelníček na míru

Kompletní individuální stravovací plán od výživových poradců do 24 hodin. Zhubněte bez jo-jo efektu až 5 kg měsíčně!

Žádné doplňky stravy, jídelníček jen za použití běžných potravin.

Více na: Můj dietní plán

ZDARMA

emailový kurz zdravého hubnutí

e-book ke stažení zdarma

kalorické tabulky zdarma

Více na: Zdarma pro Vás

Analýza Vašeho jídelníčku

Myslíte si, že je Váš jídelníček nutričně i kaloricky vyvážený a přesto stále bojujete s kily navíc? Zjistěte, kde děláte chybu a získejte navíc užitečné rady a tipy!

Více na: Proč nehubnu?

Online poradna

Nejčastější dotazy klientů nebo zaslat anonymně dotaz

Více zde