Kurz hubnutí #19 - Psychologie hubnutí

Dnešní devatenáctý - již předposlední díl - emailového kurzu zaměříme celý na to, co udělat, abychom hubnutí vydrželi a ještě se přitom cítili dobře.

Jak sami víte, naše psychika a myšlení je při hubnutí nejdůležitějším aspektem. Nestačí jen znát, kolik můžete denně sníst kalorií či se pravidelně hýbat, ale abyste dosáhli skutečných výsledků, musíte i hubnutí dlouhodobě vydržet a hlavně nemít pocit, že držíte nějakou dietu.



Jen správně jíst nestačí!

Je mylné se domnívat, že špatná strava či nedostatek pohybu jsou jediné důvody nadváhy či obezity.

Pokud se snažíte zhubnout, musíte hledat skutečné příčiny nadváhy, a to ve své hlavě, ve svém chování při hubnutí, smýšlení o jídle, o cvičení i o svém těle.

Když mluvíme s našimi klienty, zjistíme, že teoreticky jsou velmi vzdělaní, mají nastudované vše o stravě, kaloriích, nutričních nárocích apod.

Přesto stále bojují s nadváhou a pokud se jim zhubnout podaří, většinou mají za pár týdnů váhu zpět.

Tentokrát vydržím!

Jak to tedy udělat, abyste tentokrát svého cíle dosáhli? Abyste měli štíhlou postavu, cítili se zdraví a plní energie?

1. Proč vlastně hubnu?

Než se do hubnutí pustíte, musíte si ujasnit, co je důvod Vašeho rozhodnutí. Stojí za Vaším rozhodnutím partner, módní trendy ...

Vždy si uvědomte, že bez skutečného vnitřního rozhodnutí nemůžete nikdy dodržování nového stravovacího plánu dlouhodobě vydržet.

Jen pokud jste skutečně pevně rozhodnuti, máte svůj jasný důvod a jasný cíl, může se Vám to tentokrát podařit!

2. Jaké jsou mé cíle?

Každá naše činnost by měla mít svůj smysl. Mnoho studií prokázalo, že bez správně zvoleného cíle nejsme schopni dosahovat svých úspěchů.

Proč? Protože náš mozek není schopen pracovat v dlouhodobém horizontu a pracuje na určitých principech, které pro nás mohou mít i negativní důsledky.

Než se tedy do hubnutí pustíte, stanovte si cíl, kterého chcete dosáhnout. Kolik kilogramů chcete zhubnout? Za jakou dobu (a tady buďte realisté)? Chcete mít postavu i svaly zpevněné?

Vždy pamatujte: "Kdo má cíl, cestu vždycky najde". A to platí i v hubnutí.

3. Jak budu hubnout?

Pro někoho může být v tomto ohledu hubnutí snadné. Stačilo jen začít se více hýbat a kila šla dolů. Takže stačí začít sportovat a výsledky se dostaví.

Co ale dělat, pokud jste zkoušeli různé diety, ale výsledky nikdy nebyly trvalé?

Co když sice víte, že by jste se měli hýbat a správně jíst, ale nemáte představu, jak pracuje Vaše tělo, Váš metabolismus a jak si upravit jídelníček vzhledem k Vaším zdravotním problémům?

Pokud tedy víte proč, máte stanovený cíl, měli by jste mít přesný plán aktivit i stravování.

4. Můj stravovací plán

Stravovací plán musí splňovat základní a nejdůležitější pravidlo - musí obsahovat jídla, která Vám chutnají a na které se vždy těšíte.

Pokud zahrnuje potraviny, které Vám nedělají dobře či je jíte s odporem, jste na špatné cestě.

Aby Vám pomohl, musí také vždy respektovat Vaše osobní požadavky, jako například Váš časový harmonogram (směnný provoz apod.) či zdravotní problémy ...

Věříme, že Vám informace obsažené ve všech dílech našeho kurzu pomohou si právě takový stravovací plán sestavit.

A nezapomeňte, že se vždy můžete obrátit na naše poradce. Můžete si tak upravit svoji váhu zdravě a trvale pod dohledem odborníků.