Kurz hubnutí #15 - Zdravé vyprazdňování

V patnácté části emailového kurzu hubnutí si společně podíváme na často opomínenou součást hubnutí, která ale jeho rychlost dokáže velmi ovlivnit, a tou je zdravé vyprazdňování.

Doslova můžeme říct: Kvalita stolice hovoří o zdraví jedince. Dnes si proto povíme vše o tomto málo diskutovaném tématu a podíváme se, jak si zajistit, abychom i po této stránce udělali pro své hubnutí maximum.



Zdravá stolice je ...

Zdravý člověk má stolici 2x denně. Stolice je bez zápachu, dá se lehce vytlačit, je formovaná a ve vodě se ponoří.

Pokud je stolice nepravidelná, velmi tvrdá, silně zapáchající, nedá se spláchnout nebo je průjmovitá, to všechno znamená, že trávící systém má problémy a je třeba mu pomoci.

Zácpa je funkční porucha způsobená nesprávným způsobem života a výživy spolu se všeobecným nedostatkem vlákniny, nedostatkem pohybu, nedostatkem tekutin, vlivem stresu a napětí.

Zácpa jako taková není jen ve střevech, ale ucpávání probíhá i cévním či lymfatickým systému. Docháhí k ucpávání filtrů těla – ledvin, plic, jater a je základní příčinou zdravotních potíží.

Také velké množství plynů ve střevním systému svědčí o dismikrobii, což je přemnožení nežádoucích bakterií ve střevech. Ve střevech máme totiž bakterie, které jsou pro naše zdraví prospěšné. Při opakovaném užívání antibiotik dochází k jejich zničení a množení plísní.

I velké množství živočišných bílkovin ve střevech "hnije", mnoho cukru podporuje růst plísní a parazitů a všechno to snižuje úroveň imunity a svědčí o hromadění odpadu v těle.

Špinavá střeva

V minulosti lidé umírali na choroby od špinavých rukou, proto nevěděli, že choroby způsobují bakterie a že jim lze předcházet zvýšením hygienických opatření.

Dnes každý ovládá hygienická pravidla a epidemie už nejsou, ale paradoxně dnes budou lidé umírat na choroby špinavých střev, kde se hromadí veškeré škodlivé látky, které se dostanou do těla.

Vypadávání vlasů, lámání nehtů, bolavá popraskaná kůže na patách, tvorba různých vyrážek a ekzémů, to vše znamená, že tělo má problémy a poruchu v rovnováze funkcí.

Tehdy se v těle hromadí odpadové látky a dochází ke snaze vylučovat je pokožkou, která reaguje tvorbou ekzémů, akné či jinými projevy.

Používání různých krémů a mastí neodstraní problém pleti. Kvalita Vaší pleti je obrazem vnitra Vašeho těla. Máte-li problém s pletí, potřebujete vyčistit své nitro a změnit stravování, aby mělo tělo to, co pro správnou činnost potřebuje a tak se pokožka upraví a budete mít zářivou pleť.

Nadměrné a časté pocení je důkazem toho, že tělo si už pomáhá ve vylučování odpadových látek formou pocení. Tehdy už vaše ledviny a játra pracují na plné obrátky a nutně potřebují pomoci. Je to tzv. zástupné vylučování odpadu, kdy už tělo nedostatečně vylučuje odpad stolicí (je nepravidelná a nedostatečná) a kdy už při nedostatku tekutin ledviny nestačí vylučovat odpad. Jednoduše tělo si pomáhá zvýšením pocení.

Časté hleny v nose, záněty nosních dutin, dlouhotrvající kašel, častá onemocnění dýchacích cest, zánětová onemocnění ženských pohlavních orgánů, zánětová onemocnění uší, problémy s prostatou, bulky v prsou, tvorba cyst ... to vše znamená, že tělo už hromadí odpadové látky v různých částech těla, které mají kontakt s „vnějškem“.

Pokud je množství odpadních látek v těle vyšší než jeho kapacita vylučování a skladování odpadu, dostávají se toxické látky i do krevního systému a dochází k poškozování jednotlivých orgánů těla.

Zdravá střeva = zdravé hubnutí

O tomto tématu bychom mohli hovořit ještě dlouho, ale pokud si uvědomíte, jak mohou "špinavá" střeva ovlivnit Vaše zdraví, pak je zřejmé, že pokud se zároveň snažíme zhubnout, může být i po této stránce naše snaha negativně ovlivněna.

Abychom tedy v rámci našeho redukčního programu dosáhli co nejlepších výsledků, musíme dbát na to, abychom měli zdravou stolici i střeva.

A co proto můžete udělat? V první řadě je potřeba si upravit svůj jídelníček, aby obsahoval dostatek vody, vlákniny (rozpustné i nerozpustné), obsahoval potraviny, které tělo rychle a bez problémů zpracuje a stráví a aby byly tyto potraviny nutričně vyvážené.

Nesmíme však zapomínat na dostatek pohybu, který zajistí správnou "pohyblivost" střev, měli bychom pravidelně a dostatečně odpočívat a pokud je to možné, co nejvíce se vyvarovali stresu.

V příštím kurzu si řekneme, jaký pohyb je v rámci hubnutí nejlepší a jak správně cvičit, abychom dosáhli co nejefektivnějších výsledků.