Kurz hubnutí #17 - Jak rychle hubnout

Sedmnáctá část emailového kurzu hubnutí je věnovaná velmi důležité otázce: Jak rychle hubnout?

Vždy je důležité si uvědomit, že hubnutí by mělo být směřováno tak, aby následně nedocházelo k jo-jo efektu. Ano, asi si řeknete, že je to naprosto logické? Tak proč tedy podle výzkumů většina hubnutí takto skončí?

Jak tedy hubnout tak, abychom byli motivovaní výsledky, ale zároveň abychom si v budoucnu váhu bez problémů udrželi?



Mám dole jen kilo!

Před nedávnem jsme obdrželi mail od jedné naší klientky. Týden velmi poctivě dodržovala stravovací plán a po sedmi dnech dosáhla úžasného výsledku jednoho kilogramu dole.

Pro nás to byl výsledek opravdu krásný. Ukazoval na to, že klientka se pravidelně stravovala dle jídelníčku. Ona však měla pocit, že takový výsledek je velmi málo a zdaleka neodpovídá jejímu snažení.

Zajímalo nás tedy, kolik by si sama představovala. Jaký výsledek by pro ni byl po prvních sedmi dnech uspokojivý?

Její odpověď nás velmi překvapila: "No nejméně čtyři kila".

To by ale představovalo celých šestnáct kilogramů za měsíc!

Když pomineme negativní důsledek z hlediska zdraví, nemůžeme pominout další dva: za prvé by šestnáct kilogramů nebylo zároveň šestnáct kilogramů tuku a za druhé by se tak rychlé redukci váhy nedokázala přizpůsobit kůže, ztratila by elastičnost a postava - místo aby byla pevná a proštíhlená - by byla plná povislé kůže a faldíků (možná ještě větších, než při nadváze).

Moje tělo, moje hubnutí

Než se tedy pustíte do jakékoli diety, nejprve si stanovte svůj cíl: Kolik kilogramů chcete zhubnout? Kolik centimetrů na obvodech?

Podle toho si můžete lehce naplánovat svoji cestu. Pak bude dodržování jakéhokoli redukčního programu mnohem snažší!

Vždy ale berte v úvahu, že tuky jsou lehčí než svaly, což znamená, že objem kilogramu tuku je větší než objem kilogramu svalu. I proto je důležité se kromě pravidelného vážení i měřit v jednotlivých obvodech těla (paže, prsa, bříško, boky, stehna, popř. i lýtka).

Tím získáte skutečně objektivní ukazatel průběhu Vaší redukce.

Správná motivace

Každé hubnutí bude mnohem lehčí, když budete vědět "proč".

Nemělo by to být ani proto, že se chcete přizpůsobit aktuálním trendům či proto, že je Vaše kamarádka (či kamarád) štíhlejší.

Důvodem by jste měli být vždycky Vy! Pokud chcete zhubnout (a pokud opravdu nadváhu máte), pak jen a jen pro sebe, pro své zdraví a dobrý pocit ze sebe samé(ho).

Také je potřeba si uvědomit, že nic není zcela zadarmo. Pokud Vám někdo slibuje, že budete moci jíst jako dosud, jen navíc spolknete tabletku či vypijete koktejl a díky tomu zázračně zhubnete, budete asi nemile překvapeni, že se žádné výsledky nedostavují.

Možná Vás po přečtení této věty napadlo, že je to všechno složité, že na to nemáte čas a že by Vás každodenní počítání kalorií nebavilo, že tomu ani nerozumíte nebo rozumíte (teorii zná skoro každý, že?), možná i praktikujete, ale výsledky přesto žádné.

Pravda je, že to vůbec složité ani časově náročné není!

Pokud je Váš hubnoucí plán vypracován přímo Vám na míru, respektuje Vaše osobní požadavky (stravovací i časové), dokáže se Vám přizpůsobit a Vy pak jen můžete bez hladu a starostí hubnout.

Výsledky našich klientů dokazují, že to opravdu jde a jediné, co proto musím udělat je, rozhodnout se a udělat první krok. Držíme palce!

V příštím kurzu si povíme, jak ovlivní průběh redukce váhy alkohol, stres a kouření.