Nakrmte svůj mozek aneb Jak zlepšit paměť

Náš mozek prochází nejdůležitější fází vývoje v děloze matky, a proto hodně záleží na tom, z jaké stravy v tomto období těžil. Mozkové funkce lze posilovat výživou i po celý zbytek života ...

Stejně jako svaly je potřeba dobře živit i mozek. Za péči v podobě správných potravin se Vám odmění stonásobně. Co tedy mozku dodávat v jednotlivých fázích našeho života?

Pro malého v bříšku ...

paměť

Během posledních tří měsíců těhotenství dochází k rychlému vývoji mozku plodu. K tomu ještě nenarozené dítě potřebuje velké dávky omega-3 mastných kyselin, které se podílejí na posílení nervových spojení.

Po narození a v průběhu života zlepšují náladu, vyjadřování emocí a koncentraci. Posuňte tedy už během těhotenství svůj jídelní stůl k pomyslnému moři a dopřejte si nejméně 2x týdně mořskou rybu.

Co jíst: lososa, makrelu, vejce, vlašské ořechy, řepkový a olivový olej

 

Pro nadějné batole ...

mozek

Miminko ve věku okolo půl roku již vyčerpalo své zásoby železa z doby před narozením. Aby Vás i nadále překvapovalo svými mentálními výkony, potřebuje je rychle doplnit.

Výzkumy ukázali, že lidem, kteří denně konzumovali dvě a více porcí listové zeleniny bohaté na železo, "omládly" mentální schopnosti o 5 let!!!

Co jíst: všechny druhy salátu, špenát, mangold, cereálie, maso, sojové body, sojový sýr tofu

Pro chytrého školáka ...

Nepouštějte děti do školy bez snídaně. Když do sebe ráno vpraví něco lehkého, leč výživného, přinese Vám odpoledne pěkné známky.

Snídat je důležité v každém věku a motivem může být třeba konstatování v odborném lékařském časopise, že ztráta paměti a poznávacích funkcí nemusí přicházet teprve s důchodem. Takže nakrmte po ránu svůj hladový mozek!

Co jíst: celozrnnné lupínky, ovesné vločky s mlékem nebo jogurtem, celozrnné tousty, vajíčko

 

Pro úspěšného puberťáka ...

paměť

Puberťáky je třeba více donutit do konzumace ovoce a zeleniny. Pokud do svého jídelníčku častěji zařadí potraviny bohaté na antioxidanty, budou schopni déle udržet pozornost, zlepší se jim paměť a kombinační schopnosti.

Co jíst: čerstvé bobuloviny a další ovoce, žluté a červené papriky, mrkev, rajčata, brambory

Pro výkonnějšího dospěláka ...

Mozek potřebuje zalévat. Voda udržuje Vaši paměť bystrou a náladu vyrovnanou. Schopnost myšlení je zostřená. Být žiznivý zkrátka znamená méně přemýšlet. Takže nezapomeňte na svůj pitný režim!

Co jíst: okurky, vodní meloun, jahody, salát

 

mozek

Fakt, že po kávě Vám to začne lépe myslet, jste už možná odhalili sami. Muži se dokonce po šálku kávy proberou dříve než ženy.

Zjistili do vědci z Barcelonské univerzity. Výzkum ukázal, že vrchol mentálních schopností přichází u mužů do 10 minut po vypití kávy a setrvá po dobu půl hodiny.

Dámy, které si daly svou oblíbenou ranní kávu, "naskočily" o půlhodinu později, ale zato fungovaly déle. Dobrovolnice, které se výzkumu zúčastnily, navíc brilantně vyřešily problém i po kávě bez kofeinu.

 

Chcete vědět, jak se stravovat, abyste byli zdraví a plní energie? Naši poradci Vám zdarma a nezávazně zpracují Analýzu Vaší postavy a navrhnou optimální režim. Více na: Můj zdravý plán




Dietní jídelníček na míru

Kompletní individuální stravovací plán od výživových poradců do 24 hodin. Zhubněte bez jo-jo efektu až 5 kg měsíčně!

Žádné doplňky stravy, jídelníček jen za použití běžných potravin.

Více na: Můj dietní plán

ZDARMA

emailový kurz zdravého hubnutí

e-book ke stažení zdarma

kalorické tabulky zdarma

Více na: Zdarma pro Vás

Analýza Vašeho jídelníčku

Myslíte si, že je Váš jídelníček nutričně i kaloricky vyvážený a přesto stále bojujete s kily navíc? Zjistěte, kde děláte chybu a získejte navíc užitečné rady a tipy!

Více na: Proč nehubnu?

Tipy a triky pro krásu

Jak se správně nalíčit? Jaký styling je vhodný pro můj typ vlasů? Jaké moderní techniky mi pomohou?

Více na: Jak být krásná

Online poradna

Nejčastější dotazy klientů nebo zaslat anonymně dotaz

Více zde

Pro skeptiky - Naši klienti

Přečtěte si nejen příběhy našich klientů + navíc ...

Více: Proč výmluvy nefungují

Kdo se o Vás bude starat

Andrea Stehlíková, DiS.

Telefon #1: +420 720 562 144

Telenon #2: +420 321 021 852

andrea.s@poradnaredukcevahy.cz

info@poradnaredukcevahy.cz

skype: andrea1186