Sestavení dietního jídelníčku

Dříve než začnete sestavovat plán jídelníčku, musíte se dobře připravit, aby vše bylo co nejproveditelnější a nejjednodušší.

Nejprve je však třeba pozorně se podívat na to, jaké jsou ve skutečnosti Vaše stravovací návyky, například tím, že si budete vše poctivě zapisovat několik dní (opravdu každou maličkost, sousto). Tím zjistíte, jestli je Váš problém to, že málo jíte nebo naopak jídlo používáte jako možnost odreagování apod., ale i strukturu Vašeho jídelníčku.

Abyste dosáhli skutečně měřitelných výsledků, musí Váš jídelníček být sestaven podle hodnot, které odpovídají potřebám Vašeho těla - optimální příjem kalorií (kilojoulů), příjem mikroživin i makroživin (tuky, sacharidy, bílkoviny).

Všeobecné a často publikovatelné informace Vám mohou v základu pomoci, ale na druhou stranu Vám také mohou více uškodit. Každý jsme jiný a co pomůže jednomu, může druhému uškodit. Při sestavování jídelníčku musí být proto brán ohled na individuální požadavky každého z nás.

Pokud si nejste jisti, zda si jídelníček dokážete správně sestavit, požádejte o pomoc naše poradce. Více informací na: Můj dietní jídelníček

Sestavený jídelníček pro Vás

V následujících odkazech si můžete stáhnout jídelníček na 7 dní. U každého jídelníčku máte pro inspiraci uveden i dietní recept:

Jídelníček na hubnutí zdarma I.

Jídelníček na hubnutí zdarma II.

Jídelníček na hubnutí zdarma III.

Jídelníček na hubnutí zdarma IV.

Nebo se inspirujte našimi zdravými, dietními a přesto chutnými recepty:

Recepty v rámci redukčního plánu I.

Recepty v rámci redukčního plánu II.

Můj osobní dietní plán

Jak jsme již uvedli, tento dietní jídelníček je jen informativní. Neobsahuje gramáž ani nebere v úvahu zdravotní problémy či očekávání, které od jídelníčku každý z nás má. sestavený dietní jídelníček

Pokud chci, aby sestavený jídelníček odpovídal nejen mému cíli (úprava váhy, proštíhlení postavy, odstranění zažívacích problémů atd.), musím postupovat podle těchto bodů:

1. Zjistění osobních nutričních požadavků(můj optimální energetický příjem atd. - POZOR! nikdy nedejte na "průměrné hodnoty" často uváděné na internetu či časopisech. Tyto hodnoty odpovídají jen malému množství lidí a proto s nimi jen málokdo dosahuje trvalých výsledků!)

2. Stanovení cíle, podle kterého zařadíte nebo naopak vyřadíte příslušné potraviny, které Váš cíl podpoří

3. Dle osobního časového harmonogramu stanovit počet jídel a jejich strukturu (procenta bílkovin, sacharidů ...)

4. Volba receptů, které cíli i nutričním požadavkům odpovídají

5. Sestavení dietního jídelníčku

Pokud si chcete skutečně upravit váhu, ale nejste si jisti, zda si jídelníček dokážete správně sestavit, požádejte o pomoc naše poradce. Více informací na: Můj dietní jídelníček

Co ANO a proč ...

1. KALORIE stanovte dle individálního bazálního metabolismu (pozor! ne každý má mít denní příjem často uváděných 1000 kcal či 4000 kJ - tomu odpovídá jen malé procento z nás a proto také jen málokdo dosahuje měřitelných a trvalých výsledků)

2. TUKY - ty z jídelníčku v žádném případě nevyřazujte, ale vybírejte ty správné, které Vám naopak ty Vaše pomohou odbourávat

3. SACHARIDY nikoli cukry jsou pomocníkem proti chutím (hlavně na slaké) a proti únavě

4. BÍLKOVINY pro správné odbourávání tuků (a nikoli svalové hmoty) bez jo-jo efektu

Pokud i Vy chcete jednou pro vždy přestat neúspěšně bojovat s kily navíc a držet dietu za dietou, máme pro Vás radu: upravte si svůj stravovací plán tak, aby odpovídal pouze Vaším potřebám a Vašemu cíli!

Nevíte, jak začít? Poraďte se zdarma a nezávazně s odborníkem na hubnutí ...