Osm cest, které Vám vzdálí stresu

stres Čas pro sebe? Co to je?

Je jen na Vás, jak se ve svém volném čase odměníte. Zaznamenejte si, odkud se nejčastěji rekrutují Vaši "žrouti času". Pečlivě si rozvažte, kam s nimi: Každé ráno byste si měli rozmyslet, jak časově i jinak rozložit své denní úkoly.

A pokud děláte všechny úkoly bezvadně, kladete je tím na stejnou úroveň. Rozhodnout potom, co je důležitější, je nesnadné.

Místo toho by jste si měli stanovit, co skutečně důležité je a co ne. Co Vás dělá doopravdy šťastnými, co Vám přináší radost?

Záchvaty vzteku

Nejlépe pomůže autogenní trénink. Cvičení Vás naučí zbavit se stresu, který vyvolávají nečekané události, zvláště když se jich stane více najednou.

Dbejte na pravidelnou relaxaci, věnujte jí každou volnou chvíli. Uvidíte, že návaly vzteku Vás pozvolna začnou opouštět.

Základy zvládnete snadno i sami doma. Nebo si zkuste tu jogínskou: Zacpěte si pravou nosní dírku a snažte se pravidelně a zhluboka dýchat jen levou.

Tento jednoduchý trik působí jako největší "uklidňovadlo" pod sluncem. Po chvilce pocítíte, jak se Váš dech ztišuje a myšlenky plynou volněji.

Jídlo? Přeháníme! stres

Ráno si dáme jen kávu, v práci pak zhltneme nějakou sladkost, oběd odbudeme ... a večer nevíme, co z ledničky bychom ještě mohli zkonzumovat.

Chaos v jídle Vám pomohou překonat pravidelné přestávky. Jídlo by se mělo odbývat v jiné místnosti než pracujete.

Dodržujte pitný režim. Ten není jen o minerálce nebo čaji, proti stresu působí i horký kuřecí vývar.

Chcete si uvolnit "žaludeční nervy"? Zkuste si rozetřít mezi dlaněmi trochu mandlového nebo olivového oleje a jemně vmasírovat do oblasti břicha.

Tohle určitě nedokážu!

Kdo je vnitřně silný, ten nemění své názory na sebe ani na jiné. Zná své úspěchy a nemá potřebu je neustále přehodnocovat.

Přemýšlíte nad tím, co se Vám v poslední době podařilo na jedničku? Budete se divit, za co všechno se můžete pochválit.

Při meditaci pomáhá také mantra pozitivního myšlení, jako například "Jsem báječná/ný. Vždy všechno zvládám. Vše v mém životě klape a cítím se spokojená/ný".

Proč právě já?

Dobrý způsob, jak zpracovat svou frustraci, je vést si deník. Tomu se můžete bez obav svěřit, co Vás zrovna trápí, stresuje, čím jste právě zaujatí či co Vám naopak udělalo radost.

Jeho stránky můžete bez obav pokapat svými slzami. Zároveň si lépe uvědomíte, co je třeba změnit a jak by to mohlo fungovat.

Plná hlava

Odpočinu si u televize patří k největším omylům. Dejte přednost osamocené procházce na čerstvém vzduchu.

Pokud chcete relaxovat doma, pak prostor, kde trávíte své volné chvíle, by měl být zbavený všech nežádoucích zvuků, mělo by v něm být teplo a útulno.

Usaďte se do pohodlného křesla, pusťte si oblíbenou hudbu, zapalte vonnou tyčinkou a jen nechte plynout myšlenky ...

Noční cestování

Nepřevalujte se ze strany na stranu, raději vstaňte z postele a věnujte se nějaké činnosti. Ta Vás po určité době unaví a Vy opět lehce usnete.

Také je dobré si v klidu sednout ke stolu, "hodit na papír" své myšlenky. V hlavě se vyjasní a bude se Vám zase dobře spát.

Projíst se do klidu stres

Snažte se mentálně ztišit a v nastalém tichu přijít na to, co Vás vlastně nutí k přejídání. Uvědomíte si, že napětí se můžete zbavit i jinou činností.

Zkuste třeba uháčkovat jednoduchý řetízek, jděte na procházku nebo si připravte klidnou lehkou večeři při svíčkách.

Zkuste si připomenout, co Vás v minulosti bavilo a dobře naladilo ...

Víte, že za únavu a špatnou náladu může i Váš jídelníček? Pokud neobsahuje každý den všechny důležité mikroživiny i makroživiny, mohou se tyto problémy zhoršovat. Naši poradci Vám zdarma a nezávazně zpracují Analýzu Vaší postavy a navrhnou optimální režim: Můj stravovací plán