Voda základ života

voda

Údaj: 2,5 litru vody denně slyšel už asi každý. Ale ruku na srdce - kdo z nás opravdu tolik tekutin vypije? A přitom voda je pro člověka opravdu důležitá!

Jako první signál při nedostatečném pitném režimu nás většinou rozbolí hlava. Jenže bolest hlavy mnoho lidí bere jako každodenní součást svého života a mnohdy se ani nezamyslí nad tím, že za to může právě nízký pitný režim.

Nikdy není dobré nechat nastoupit pocit žížně. Když tento pocit máte, chybí Vám tekutiny v přibližném množství 1-2% - a to už se tělu nelíbí.

Při úbytku 3% začnete být unavení a klesá Vám výkonnost, zhruba na 4% přichází bolesti hlavy. Od 8% už může být člověk ohrožen na životě!

Co pít, co nepít

Ačkoli tyto informace nejsou nijak objevné, je třeba stále je opakovat.

Nejvhodnější pro pitný režim jsou čistá voda z kohoutku či studny, slabě mineralizovaná voda (nejlépe bez bublin, tedy oxidu uhličitého), vodou ředěné ovocné a zeleninové šťávy a také čaje - ovšem neslazené a raději slabší.

voda

Bylinné čaje a minerálky by se měly pít spíše méně často a jejich typ by se měl střídat.

Naopak nevhodné jsou nápoje s vysokým obsahem cukru - slazené minerálky či čaje, doslazované ovocné nektary, ale i mnohé 100% ovocné džusy.

Spíše vyhýbat bychom se měli i nápojům s umělými sladidly (levným limonádám s nízkým obsahem kalorií) a cole, která obsahuje diuretický kofein a kyselinu fosforečnou.

Chrupu ani trávicímu traktu příliš neprospívají ani sycené nápoje, tedy všechno pití "s bublinkami".

Co byste měli ještě vědět

Člověk není velbloud, nestačí dát si ráno půllitr čaje a k obědu sklenici vody. Tekutiny je třeba dodávat po celý den.

Napít byste se měli nejen při každém jídle, ale vždycky i mezi chody.

voda

V horkém počasí se vyhýbejte nápojům s bublinkami a velkým obsahem cukru, můžete po nich mít naopak ještě větší žízeň.

Také se říká, že káva a další nápoje s kofeinem tělo spíše odvodní. Poslední studie tuto domněnku vyvrátily: káva má diuretický účinek až v případě, že si dáte denně tak čtyři šálky a více (500 až 600 miligramů kofeinu).

 

Ať už se snažíte zhubnout nebo se cítit dobře, měli by jste si správný pitný režim hlídat. Každý ale potřebujeme jiné množství vody! Chcete vědět, kolik by jste měli vypít denně právě Vy? A jak si celý svůj denní stravovací režim sestavit? Požádejte o radu odborníka na výživu a hubnutí zcela zdarma!

Dietní jídelníček na míru

Kompletní individuální stravovací plán od výživových poradců do 24 hodin. Zhubněte bez jo-jo efektu až 5 kg měsíčně!

Žádné doplňky stravy, jídelníček jen za použití běžných potravin.

Více na: Můj dietní plán

ZDARMA

emailový kurz zdravého hubnutí

e-book ke stažení zdarma

kalorické tabulky zdarma

Více na: Zdarma pro Vás

Analýza Vašeho jídelníčku

Myslíte si, že je Váš jídelníček nutričně i kaloricky vyvážený a přesto stále bojujete s kily navíc? Zjistěte, kde děláte chybu a získejte navíc užitečné rady a tipy!

Více na: Proč nehubnu?

Online poradna

Nejčastější dotazy klientů nebo zaslat anonymně dotaz

Více zde