Co mít na talíři pro zdraví

Citron výživa

Ačkoli už se ví, že citrony co do obsahu vitamínu C předčí třeba černý rybíz nebo šípy, přesto jej není potřeba zatracovat.

Vitamín C se totiž stejně jako v zelí i v citronech zachovává i po dlouhém skladování.

Citronová dužnina také obsahuje velké množství látek zvaných pektiny, které napomáhají vylučování toxinů a odpadních látek z těla.

Zelený hrášek

Díky množství antioxidantů je ideální pro ty, kdož si chtějí zachovat mladistvý vzhled.

Neobejdou se bez něj ani ti, kdo chtějí shodit pár kilo. Hrášek totiž málokalorický je, ale zato hodně sytý, protože má vysoký obsah rostlinných bílkovin.

Ty jsou významným zdrojem aminosyselin, které pomáhají obnově buněk v těle.

Červená ředkvička

výživa

Kromě vitamínu C je ředkvička bohatá na vitamíny skupiny B, která nám upevňují nervy.

Obsahuje také hodně důležitého železa, které je potřeba v lidské těle, aby správně fungoval metabolismus.

Významný je i obsah vápníku a také látek zvaných fytoncidy, které mají význam v ochraně před infekcemi.

Hlávkový salát

Obsahuje nejen vitamín C, ale také vitamíny skupiny B. Navíc právě salát je mezi zeleninou výjimečný obsahem vitamínu E, což je známý antioxidant udržující mladistvý stav pleti, vlasů, ale také cév a svalů.

V salátu je také významné množství vápníku, hořčíku, jodu a fosforu.

 

Zelí

výživa

Ovoce i zelenina brzy ztrácí vysoký podíl vitamínu C. Výjimku tvoří zelí, které i po dlouhém skladování má tolik vitamínu C, že Vám stačí sníst asi 100 g, abyste pokryli jeho denní potřebu.

A navíc - kysané zelí má podíl vitamínu C stále stejně vysoký!

 

Pokud se snažíte snížit si váhu, měl by Váš jídelníček být pestrý a obsahovat všechny důležité mikroživiny i makroživiny. Jestliže je Váš jídelníček málo pestrý, může váha stagnovat, ikdyž se snažíte. Naši poradci Vám zdarma a nezávazně sestaví Analýzu Vaší postavy a navrhnou optimální režim. Více na: Můj stravovací plán

Dietní jídelníček na míru

Kompletní individuální stravovací plán od výživových poradců do 24 hodin. Zhubněte bez jo-jo efektu až 5 kg měsíčně!

Žádné doplňky stravy, jídelníček jen za použití běžných potravin.

Více na: Můj dietní plán

ZDARMA

emailový kurz zdravého hubnutí

e-book ke stažení zdarma

kalorické tabulky zdarma

Více na: Zdarma pro Vás

Analýza Vašeho jídelníčku

Myslíte si, že je Váš jídelníček nutričně i kaloricky vyvážený a přesto stále bojujete s kily navíc? Zjistěte, kde děláte chybu a získejte navíc užitečné rady a tipy!

Více na: Proč nehubnu?

Tipy a triky pro krásu

Jak se správně nalíčit? Jaký styling je vhodný pro můj typ vlasů? Jaké moderní techniky mi pomohou?

Více na: Jak být krásná