Zažívání v pohodě

Svátky, konec roku a dlouhé dny volna nepřinášejí jen rodinnou pohodu a klid, ale také pro spoustu z nás zvýšenou zátěž pro zažívání.

Prozradíme Vám, jaké nepříjemnosti trápí lidi nejčastěji, jak je léčit nebo se jim úplně vyhnout. zažívací problémy

Pálení žáhy

Prevencí je omezení jídel, která pálení žáhy vyvolávají - velké množství čokolády, citrusů, ale také kouření cigaret.

Když Vás pálí žáha, napijte se vlažné vody a položte se tak, aby horní část Vašeho těla byla výše než dolní. Pak snězte jedno oloupané (nejlépe červené) jablko a bude po problému.

Průjem

Průjem je velice užitečný obranný mechanismus našeho těla. Umožňuje totiž rychle vyloučit toxické látky, aby už dále nemohly škodit.

Nikdy by neměl trvat déle než dva dny, vždy hrozí riziko dehydratace. Pomoci mohou léky na bázi antidiarhoik, která střeva vydezinfikují a zpomalí přiliš rychlou peristaltiku.

Nejlepší léčbou je dieta - den až dva staré rohlíky nebo chléb, dietní suchary, nepříliš mastné vývary, banány nebo směs mrkve a rýže.

Zácpa

Opačný problém je zácpa. K jejímu vzniku přispívá stres, nedostatek pohybu a špatná životospráva s nízkým pitným režimem.

Ve výjimečných případech lze užívat různá projímadla ve formě medikamentů, ale jen krátkodobě.

Jako přírodní projímadlo působí kompotované švestky, vývar z lněného semínka, malá skelnice slané vlažné vody nalačno nebo sušená syrovátka rozmíchaná v teplé vodě.

Nadýmání

Nadměrná plynatost neboli meteorismus bývá vyvolána konzumací potravin, které obsahují zkvasitelné sacharidy - fazole, čočka, cibule, kapusta, banány, jablka ...

Jako u zácpy doporučujeme s léky velmi opatrně a volit ty správné - léky, které uvolňují odchod plynů ze střev nebo léky, které do sebe střevní plyny absorbují.

Z přírodních prostředků pomáhá fenyklový čaj, teplá koupel a masáž břicha k podpoření střevní peristaltiky.

Další zajímavé informace na toto téma najdete v článku: Zažívací problémy

Pokud Vás dlouhodobě trápí zažívací problémy a rádi by jste se opět cítili dobře, požádejte o individuální jídelníček, který bude plně respektovat Vaše požadavky a zároveň Vám pomůže k lepšímu zdraví nebo i optimální váze. I takový jídelníček může být jednoduchý a zároveň obsahovat zajímavá a chutná jídla: Můj stravovací plán